måndag 22 september 2008

jag känner glädje när jag kommer hem hel

låt mig ta er med på en målande promenad som jag tar 2 ggr i v från mitt jobb på kvällen. på ca 50-100 meter har statsplaneraren lyckats klämma in ALLA skumma-platser-perfekt-för-våldtäcktsmän miljöer som finns. och man måste ta denna vägen till tåget. 1 st mörkmörk kyrkogård med tillhörande lik och kyrka, 4 st gångvägar som leder åt sidorna bakom buskar och träd till en park. 1 st smal mörk gånbro. 1 st älv med tillhörande buskar och träd vid sidorna. 1 st skräck hus helt övergiven med krossade fönster, (plus möjlighet för gömställe bakom detta hus) och slutligen ytterligare en gångväg med buskar och snår... HUR lyckades dom få till alla dessa skräck attribut på så kort stäcka...bra gjort alltså. Jag höll på kissa på mig idag när en man plötsligt dök upp ur en av dom mörka buskarna, och eftersom INGEN annan är ute vid den tiden blir man ju liiite smått orolig när man går ensam och en man plötsligt dyker upp ur en buske. Men som tur var hade han nog bara kissat i busken, men man vet ju aldrig.

1 kommentar:

Karin@CatLadyBox sa...

haha jag hade get gubben stryk! Lätt! Hehe!