måndag 7 juli 2008

D va faktiskt orättvist!!

för jag fick ett visnings erbjudande på ny lya, vilket självklart inte händer OFTA! Jo jiippiii tänkte jag och studsade glatt dit i hopp om blänkande badrum med jordgubbs doftande kök. När jag kommer fram visar det sig att jag har en fiende... dvs en annan man som också blivit erbjuden visning på samma lya. Nu gällde det alltså att vara så trevlig man bara kunde mot värden och skicka lite onda blickar mot min medtävlande emellanåt. Det första värden säger är att en tjockare ytterdörr kan hyras för 50 kr i månaden. "inbrott sker ju överallt".Dessutom hitta han inte extranyckeln till lyan. Den är spårlöst borta. En granne går förbi och uttrycker sin oro över att mannen som bor i lyan varit borta väldigt länge. Hmmm jag börjar ana oråd. Vi fick alltså istället titta på en HELT ANNAN lya med fuktskador i som står tom och halva väggen är riven. "Tyvärr är denna lyan redan tagen annars kunde ni tagit denna" beklagar hyresvärden och jag tänkte THANK GOD 4 THAT! Källaren fick vi se dock. Den såg ut att vara tagen från vilken horrorfilm som helst.. Men om den där lyan va "fin" enligt dom så våga jag helt enkelt inte chansa på att tacka ja till en mögellyamedpotensielltlikinmurativäggen, så tackade NEJ. Och nu drogs alltså 1 av dom 2 gånger jag kan tacka nej till en lya genom dom!! Mähhh!! Jag fick ju inte ens SE skiten!! snyft.....jaha, så roligt va det då.

Inga kommentarer: