onsdag 20 augusti 2008

tunnelbana / spårvagn 0 -10 typ

jag har lärt känna folk som typ uppfunnit det här med spårvagn, och det tyckte ju jag var jätte coolt. jag gillar ju spårvagnar. jag tänker allldrig bo i en stad där man måste spendera dagarna i tunnlar! varför? jo... 1. tunnelbanan är bara en plats för råttor. inget annat. 2. det tar längre tid att ta sig nedför och uppför, samt jobbigare för benen och jag få huvudvärk så fort jag går ner under markytan. 3. vid terror eller andra katastrofer vore det ypperligt bra att inte sitta fast någonstans och omkomma utan att se vad som sker och fritt kan springa ut. 4. man kan inte titta ut genom fönstret. klaustrofobi allan brallan. New York är ju ett bra exempel på presentationen av vad just just tunnelbana är. Klass nr 2 reser UNDER marken och jobbar PÅ markytan i någon butik (så vidare dom inte enbart BOR under marken). Klass 1 reser PÅ marken och jobbar och bor I himlen typ. tunnelbana är äckligt och en hälsofråga. hrmf.

Inga kommentarer: